Ügyleírás:

Támogatás nyújtása a szociálisan rászoruló háztartások részére, az általuk lakott lakás fenntartásához.

Szükséges okiratok:

Az igénylő adatlap benyújtása esetén az ügyintézés elősegítése érdekében a kérelmező személyi igazolványa, lakcímnyilvántartó-kártya és TAJ- kártya bemutatása szükséges!

A kérelemhez csatolni kell:

  • a havi rendszerességgel járó – nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből származó- jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelméről szóló igazolást,
  • a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egy havi átlagáról szóló igazolást,
  • gyermektartásdíjra, ösztöndíjra vonatkozó igazolást, 18 év feletti gyermek esetében iskolalátogatási igazolást.
  • A kérelemhez csatolni kell a szolgáltató vállalatok által kiadott utolsó havi számlákat, albérlet esetén albérleti szerződés másolatát is.
  • A kérelmező és a vele közös háztartásban lakók vagyonnyilatkozatát.

A gyorsabb ügyintézés érdekében csatolni lehet:

  • árvaellátás összegéről szóló hatósági bizonyítványt, álláskeresési ellátás határozatát,
  • nyugdíjasok esetén a Nyugdíjbiztosító Igazgatóság által kiadott nyugdíj összegéről szóló éves igazolást,
  • a kérelem benyújtását megelőző hónap nyugdíjszelvényét.
  • Válásról, gyermekelhelyezésről szóló bírósági végzés másolatát. Fogyatékosságot igazoló okiratot.
  • Mozgáskorlátozottság okán fenntartott gépjármű esetén a mozgáskorlátozottságot igazoló okiratot.

Az ügyet intéző iroda:

Hajdúsámsoni Polgármesteri Hivatal
Szociális és Gyámügyi Iroda
4251. Hajdúsámson, Szabadság tér 5. „D” épület

Ügyintézés helye, elérhetősége és rendje:

4251. Hajdúsámson, Szabadság tér 5. „D” épület
Telefon: +36 (52) 590-590
E-mail: szocialisiroda@hajdusamson.hu

Ügyfélfogadási időpontok:

Hétfő: 12.30 – 16.00
Kedd, szerda, péntek: 8.00 – 12.00
Csütörtökön ügyfélfogadás nincs.

Kapcsolódó dokumentumok, nyomtatványok, útmutatók:

A kérelmet formanyomtatványon kell benyújtani:

Ügyintézés határideje és díja:

60 nap, költség és illetékmentes

Az alkalmazott jogszabályok:

  • A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 45. §-a.
  • A települési támogatás megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályairól szóló 7/2015. (II.27.) rendelettel módosított 5/2015 (II.26.) Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének önkormányzati rendelete,
  • az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény.

Egyéb fontos tudnivalók.

  • támogatásra jogosult az a személy,
    a)  aki a kérelemben megjelölt lakásban bejelentett lakcímmel rendelkezik, abban életvitelszerűen lakik, és annak tulajdonosa, haszonélvezője, bérlője
    b)  akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 170%-át (48.450.-Ft), és
    c)  akinek háztartása egyik tagjának sincs vagyona. A hatályos jogi szabályozás alapján vagyonnak minősül az a hasznosítható ingatlan, jármű, továbbá vagyoni értékű jog, amelynek külön-külön számított forgalmi értéke, illetőleg összege a nyugdíjminimum 30-szorosát (855.000 Ft), vagy az együttes forgalmi értéke a nyugdíjminimum 80-szorosát (2.280.000 Ft) meghaladja. Nem minősül vagyonnak az az ingatlan, amelyben az érintett személy életvitelszerűen lakik, az a vagyoni értékű jog, amely az általa lakott ingatlanon áll fenn, továbbá a mozgáskorlátozottságra tekintettel fenntartott gépjármű.
  • Támogatás időtartama: 12 hónap
  • Támogatás összege: amennyiben az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíjminimum 100%-át nem éri el (28 500 Ft-ot) 5 000 Ft/hó. Amennyiben az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíjminimum 100%-a és 170%-a között van (28 500 Ft és 48 450 Ft között) 3 000 Ft/hó.
  • A lakhatási támogatás iránti kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja a jogosultság egyéb feltételeként köteles házának, kertjének rendben tartására az alábbiak szerint:
    a) az általa lakott ingatlan udvarán kettő darab szeméttároló edény (kommunális és szelektív) elhelyezése és rendeltetésszerű használata,
    b) a lakáshoz tartozó udvar, kert rendben tartása, különös tekintettel az esetlegesen ott található szemét, lom, gaz és gyom eltávolítása, a kártevőktől, rágcsálóktól való mentesítése
    c) az ingatlan előtti járdának (járda hiányában egy méter széles területsávnak) tisztán tartása, szemét- és gyommentesítése, különös tekintettel az árok és áteresz rendben tartására,
    d) a lakás rendeltetésszerű használata az alábbiak szerint: a fertőzésveszély elkerülése érdekében, tartsa be az elvárható higiéniás szabályokat.
    Nem állapítható meg települési támogatás annak az aktív korú személynek, aki álláskeresőként, illetve akinek családjában élő személy munkanélküliként a munkahely keresés céljából nem működik együtt a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Debreceni Járási Hivatal Foglalkoztatási, Munkaügyi és Munkavédelmi Főosztály Foglalkoztatási Osztályával.