az Osztály dolgozói:
Dr. Deák Bernadett
osztályvezető
A épület 6.sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 201
Email: 
Jogi és Szervezési Osztály

központi elérhetősége
4251 Hajdúsámson Szabadság tér 5. sz.
Telefon:
+36 (52) 590-590; +36 (52) 590-593
Email:
jogiiroda@hajdusamson.hu
Balázs Erika
A épület 8.sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 271
Email: balazs.erika@hajdusamson.hu 
Budaházy Marianna
B épület 4.sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 151; +36 (52) 590-593
Email:
budahazy.marianna@hajdusamson.hu
Czirják Jánosné
D épület 3. sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 241
Email: czirjak.janosne@hajdusamson.hu
Ignácz Tímea
A épület 1. sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 211; +36 (52) 590-599
Email: ignacz.timea@hajdusamson.hu
Kigyós Sándorné
A épület 7.sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 231
Email: kigyos.sandorne@hajdusamson.hu
Máté Nikolett
A épület 1.sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 212 ; +36 (52) 590-599
Email: mate.nikolett@hajdusamson.hu
Márkus Mónika
B épület 8.sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 261
Email: markus.monika@hajdusamson.hu
Ozsváth Józsefné
B épület 106.sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 121; +36 (52) 590-592
Email: ozsvath.jozsefne@hajdusamson.hu
Pogorosky-Koszta Marianna
B épület 14.sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 251
Email: koszta.marianna@hajdusamson.hu
Tóth Istvánné
A épület 7.sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 232
Email: toth.istvanne@hajdusamson.hu
Tömösvári Mária
A épület 2.sz. iroda
Telefon: +36 (52) 590-590 / 221
Email: tomosvari.maria@hajdusamson.hu

 

 

A. Képviselő-testülettel, bizottságokkal kapcsolatos feladatok
  1. Összeállítja a képviselő-testület munkatervét
  2. Végzi a képviselő-testület, az egyes bizottságok, a roma nemzetiségi és a Martinka-i és Sámsonkert-i részönkormányzatok üléseinek előkészítését, gondoskodik az ülések napirendjeinek, meghívóinak összeállításáról, az előterjesztések sokszorosításáról és az érintettek részére történő megküldéséről
  3. Elkészíti a feladatkörét érintő előterjesztéseket, illetve a hivatalvezetés által esetileg meghatározott egyéb ügyek előterjesztéseit.
  4. Jegyzőkönyvet készít a képviselő-testület, az egyes bizottságok, a roma nemzetiségi önkormányzat és a részönkormányzatok üléseiről, valamint szükség szerint egyéb ülésekről, megbeszélésekről
  5. A képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveiből kivonatolja a hozott határozatokat
  6. Nyilvántartást vezet a hozott határozatokról, rendeletekről, az érintettek részére átadja illetőleg kézbesíti
  7. Gondoskodik a rendeletek és normatív határozatok kihirdetéséről
  8. Gondoskodik a jegyzőkönyveknek (a törvényben meghatározott mellékletekkel együtt) a kormányhivatal részére határidőben történő továbbításáról. 
  9. A Nemzeti Jogszabálytár rendszeres és folyamatos alkalmazása a munkavégzés során
  10. Ellátja az önkormányzati rendeletek egységes szerkezetbe foglalását
  11. Havi rendszerességgel jelentést készít a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról
  12. Nyilvántartást vezet a képviselő-testület által adományozott kitüntetésekről
  13. Közreműködik a képviselők vagyonnyilatkozat-tételével összefüggő feladatok ellátásában
  14. Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program keretében negyedévente adatot szolgáltat a képviselő-testület és szervei működéséről
  15. A képviselő-testület jegyzőkönyvéből a döntésekről adatot szolgáltat az érintettek részére, illetve közérdekű adatot szolgáltat más személyek, szervek részére.
  16. Előkészíti a város címerének, zászlajának használata engedélyezésére vonatkozó önkormányzati hatósági döntéseket, gondoskodik a döntések végrehajtatásáról.
  17. Közreműködik a képviselők döntéshozatali munkájához szükséges tájékoztatásban.

B. Tisztségviselőkkel kapcsolatos feladatok:

  1. Ellátja a polgármester napi munkájához kapcsolódó általa meghatározott feladatokat.
  2. Előkészíti és összehangolják a tisztségviselők ügyfélfogadását.
  3. Ellátja a jegyző és az aljegyző munkájához kapcsolódó, a jegyző által meghatározott feladatokat, így különösen:
    • döntésre előkészít ügyeket,
    • véleményez szakmai anyagokat, rendelet-tervezeteket,
    • jogilag és szakmailag ellenőrzi a döntéstervezeteket, kiadmányozásra előkészített iratokat,
    • a belső ellenőrzés kivételével szervezi és megbízás esetén vezeti a jegyzői hatáskörbe tartozó hatósági feladatok ellátásának ellenőrzését,

C. Jogi feladatok:

  1. Ellátja a szerződések önkormányzati érdekeknek való megfelelőségének és jogszerűségének előzetes kontrollját.
  2. Ellátja az adatvédelemmel, közérdekű és a közérdekből nyilvános adatok nyilvánosságával, hozzáférhetővé tételével összefüggő irodát érintő feladatokat.
  3. Segíti a választások során a választási bizottságok munkáját.
  4. Figyelemmel kíséri az önkormányzati feladat- és hatásköröket érintő jogszabályok változásait és szükség esetén javaslatot tesz a helyi rendeletek, működés módosítására.
  5. Közreműködik az önkormányzati jogalkotás előkészítésében, a hivatal belső szabályzatainak elkészítésében és véleményezésében.
  6. Előkészíti az önkormányzati esélyegyenlőségi tervet és programot.
  7. Ellátja az önkormányzat és a hivatal jogi képviseletét a bírósági ügyekben.
  8. Véleményezi a jogszabályoknak és az önkormányzat érdekeinek való megfelelőség szempontjából az önkormányzat és a hivatal által kötött szerződéseket.
  9. Részt vesz a választások, népszavazás előkészítésével, megszervezésével és lebonyolításával kapcsolatos Jegyzői feladatok ellátásában.
  10. Közreműködik a hivatal által végzett jegyzői hatáskörbe tartozó hatósági feladatok ellátásának ellenőrzésében.
  11. Koordinálja a hivatalban a személyes adatok kezelését, továbbítását és az önkormányzat működésével kapcsolatos információk, adatok megismerhetővé tételét.

D. Humánpolitikai feladatok körében:

  1. Elkészíti és kezeli a közszolgálati jogviszony és munkaviszony keletkezésével, módosításával, megszüntetésével kapcsolatos dokumentumokat, adatokat és nyilvántartásokat
  2. Ellátja a köztisztviselői munkakörök betöltéséhez szükséges pályázatok előkészítését és gondoskodik ezek meghirdetéséről
  3. Ellátja a köztisztviselők vagyonnyilatkozat átvételével és őrzésével kapcsolatos feladatokat
  4. Ellátja a közfoglalkoztatással kapcsolatos munkajogi (alkalmazás, elszámolás) adminisztrációs feladatokat, közreműködik a közfoglalkoztatással kapcsolatos pályázatírásban,
  5. Közreműködik a köztisztviselők éves képzési tervének összeállításában,
  6. Szervezi a közigazgatási alapvizsgán, szakvizsgán való részvételt
  7. Végzi a személyi anyagok nyilvántartását, gondoskodik az adatvédelmi követelmények betartásáról
  8. Évente kiadja a jogosultak részére az „Utazási utalvány”-t,
  9. Nyilvántartja és vezeti a hivatalban foglalkoztatottak részére a kötelezően előírt munkakör alkalmassági, valamint az egészségügyi szűrővizsgálatokat,
  10. Felméri és nyilvántartja a képernyő előtti munkavégzéssel összefüggésben a védőszemüveg juttatására jogosultak, illetve juttatásban részesülők körét..
  11. Közreműködik és figyelemmel kíséri a köztisztviselők teljesítménykövetelményeinek meghatározását és ennek értékelését
  12. Ellátja a közszolgálati adatnyilvántartás vezetését és teljesíti a szükséges adatszolgáltatásokat
  13. Előkészíti a köztisztviselői illetve a munkajogviszonyhoz fűződő egyes juttatások nyújtásával és nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat.
  14. Megállapítja a köztisztviselők, munkavállalók éves szabadságát, elkészíti az éves szabadságolási ütemtervet
  15. Biztosítja a jelenléti ívek vezetésének feltételeit, ellenőrzi azok havi zárását, gondoskodik őrzéséről

E. Közneveléssel, közművelődéssel, városmarketinggel kapcsolatos feladatok

  1. A köznevelési, közművelődési intézmények fenntartói irányításában való részvétel
  2. A köznevelési, közművelődési vezetői pályázati eljárások előkészítése, lebonyolítása
  3. Fenntartói jóváhagyás előtt ellenőrzi az intézmények szervezeti és működési szabályzatát, a köznevelési intézmények pedagógiai dokumentumainak elfogadására előírt eljárási rendelkezések megtartását.
  4. Formai szempontból ellenőrzi a köznevelési intézmények pedagógiai programját, intézményi minőségirányítási programját, házirendjét a szakértői bírálat előtt.
  5. Döntésre, felülvizsgálatra előkészíti a köznevelési Önkormányzati Minőségirányítási Programot.
  6. Gondoskodik a köznevelésre vonatkozó közérdekű adatok nyilvánosságra hozataláról.
  7. Figyelemmel kíséri az iroda feladatkörébe tartozó pályázatokat, s a képviselő-testületi, valamint bizottsági döntéseknek megfelelően közreműködik a pályázati anyagok elkészítésében.
  8. Feladatkörében segíti a város intézményeinek, szervezeteinek, egyesületeinek tevékenységét.
  9. Közreműködik a városi ünnepségek, egyéb rendezvények szervezésében, lebonyolításában
  10. Közreműködik a tömegkommunikációs szervekkel (sajtó, ráció, televízió) való kapcsolattartásban,
  11. Közreműködik a különböző fogadások szervezésében, a program szervezésében és lebonyolításában
  12. Testvérvárosi kapcsolatok szervezése
  13. Kitüntető díjak adományozásának előkészítése
  14. Szervezi az önkormányzat egészségügyi és szociális feladatait,
  15. Előkészíti a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi, védőnői praxisokkal kapcsolatos döntéseket,
  16. Előkészíti a háziorvosi, házi gyermekorvosi, fogorvosi és védőnői körzetrendezéseket, 
  17. Szervezi az önkormányzat egészségügyi alapellátás keretében a Központi Ügyeleti ellátás feladatait.

F. Koordinációs feladatok:

  1. Előkészíti és lebonyolítja az önkormányzati díjak adományozásával kapcsolatos döntéseket, közreműködnek az ünnepségek szervezésében
  2. Közreműködik a nemzeti ünnepek városi rendezvényei szervezésében, valamint előkészíti az önkormányzat által szervezett és megrendezett városi ünnepségeket.
  3. Szervezi a tisztségviselők programját, koordinálják az önkormányzati és a külső kapcsolataikat.
  4. Együttműködik a hivatal érintett irodáival a különböző önkormányzati rendezvények, ünnepségek szervezésében, lebonyolításában.
  5. Kapcsolatot tart a helyi és országos írott és elektronikus médiával.
  6. Részt vesz a választások, népszavazás előkészítésével, megszervezésével és lebonyolításával kapcsolatos jegyzői feladatok ellátásában.

G. Anyakönyvi igazgatással kapcsolatos feladatok:

  1. A születési, a házassági, a bejegyzett élettársi kapcsolatok valamint a halotti anyakönyvek vezetése
  2. A születési, a házassági, a bejegyzett élettársi kapcsolatok valamint a halotti betűrendes névmutató vezetése
  3. Utólagos bejegyzés teljesítése a születési, a házassági, a bejegyzett élettársi kapcsolatok és a halotti anyakönyvben
  4. Házasságkötéseknél, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésénél történő közreműködés (jegyzőkönyv felvétele, ünnepi szertartás) 
  5. Külföldön történő házasságkötéshez szükséges tanúsítvány iránti kérelem továbbítása a felettes szervhez
  6. Igény szerint családi események társadalmi megünneplése során történő közreműködés
  7. Utólagos bejegyzés jegyzékének vezetése és a levéltár részére történő megküldése
  8. Előírt adatszolgáltatások teljesítése
  9. A számítógépes ASZA program alkalmazása
  10. A névváltoztatással kapcsolatos feladatok ellátása
  11. Az állampolgársággal kapcsolatos feladatok ellátása
  12. Átvezeti az anyakönyvi alapbejegyzéseket, valamint az utólagos bejegyzésekből és kijavításokból eredő adatváltozásokat a személyi adat-és lakcímnyilvántartáson.

H. Népesség nyilvántartással kapcsolatos feladatok:

  1. Címnyilvántartási adatok kezelése
  2. Lakcím bejelentéssel kapcsolatos feladatok ellátása

I. Hagyatéki ügyekkel kapcsolatos feladatok.

  1. Az elhunyt hagyatékának leltározása (idézés, leltárfelvétel, adó- és értékbizonyítvány beszerzése
  2. hagyatékhoz tartozó vagyontárgyak biztosítása
  3. hagyatéki leltár és mellékleteinek a közjegyző részére történő továbbítása
  4. A kiskorú örökösök, a gondnokoltak és gyámság alá helyezettek ingó és ingatlan vagyonának leltározását.

J. Ügyiratkezelési, közzétételi:

  1. Elvégzi a hivatalhoz beérkező postai küldemények érkeztetését, bontását, nyilvántartásba vételét.
  2. Ellátja a központi iktatással, irattározással, selejtezéssel kapcsolatos feladatokat külön szabályzatban foglaltak szerint
  3. Kezeli a kézi és a központi irattárakat
  4. Elkészíti az éves hatósági statisztikát
  5. Postázási feladatok elvégzése

K. Választással kapcsolatos feladatok:

       Ellátja az országgyűlési, a helyi önkormányzati, a helyi nemzetiségi önkormányzati, az Európai parlamenti választások, népszavazások helyi népi kezdeményezések előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos feladatokat

L. Egyéb igazgatási feladatok:

  1. Hatósági bizonyítványok, igazolások kiállítása, tanúk meghallgatása
  2. Hirdetmények kifüggesztése, a hirdetményekkel kapcsolatos észrevételek jegyzőkönyvben történő rögzítése, záradékolása, továbbítása az illetékes szerveknek

M. Adóigazgatási feladatok:

  1. Ellátja a jegyző hatáskörébe utalt adók, adók módjára behajtandó köztartozások megállapításával, nyilvántartásával, beszedésével, kezelésével, adóellenőrzésével, hatósági bizonyítványokkiadásával, valamint az információs szolgáltatással kapcsolatosan előírt feladatokat.
  2. Ellátja a helyi adókkal, és a termőföld bérbeadásából származó jövedelemadóval kapcsolatos jegyzői feladatokat (bevallások feldolgozása, javítása, ellenőrzése, fizetési meghagyások készítése, 
  3. Minden adónemben a kötelezettségek nyilvántartása, befizetések könyvelése, adószámlák kezelése, zárási összesítők, jelentések készítése,
  4. Adóhátralékok és idegen helyről kimutatott tartozások behajtása,
  5. Törlésre előkészíti a köztartozást elévülés vagy behajthatatlanság címén.
  6. Az adózó kérelmére adóigazolást állít ki.
  7. Vagyoni bizonyítványt állít ki.
  8. Adó- és értékbizonyítványt állít ki.
  9. Elvégzi a lefoglalt, elkobzott és talált tárgyak értékesítését vagy megsemmisítését.
  10. Ellátja a gépjárműadóval kapcsolatos jegyzői hatáskörbe tartozó feladatokat.
  11. Vezeti a szükséges nyilvántartásokat, kimutatást és beszámolót készít az információ-szolgáltatás meghatározott rendje keretében.
  12. Évente tájékoztatja az adózókat az önkormányzati adóhatóságnál vezetett számláik állásáról