Tájékoztatjuk, hogy eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikusan van lehetőség, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján.
Az űrlapokkal történő elektronikus ügyintézésre a Hivatal honlapján (https://ohp-20.asp.lgov.hu) az e-papírral (https://epapir.gov.hu) történő elektronikus ügyindításra az úgynevezett Személyes Ügyintézési Felületen is lehetőség van. Kérjük, hogy telefonszámát és e-mail címét feltétlenül tüntesse fel a nyomtatványokon! Javasoljuk, hogy az elektronikus ügyintézés megkezdése előtt keressék fel az elektronikus ügyintézés használatával kapcsolatos bővebb információt tartalmazó oldalunkat:
Ügyleírás
A nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról szóló 173/2003. (X. 28.) Korm. rendelet 3.§ (1) bekezdése szerint e rendelet alkalmazásában:
a) nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely az erre a célra épített vagy átalakított és az ekként minősített, illetve – ahol e rendelet előírja – ekként nyilvántartásba vett üdültetési és ifjúsági turisztikai célú, továbbá hegyi menedék céljára szolgáló szálláshely,
b) nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshelynek minősül az ekként minősített, illetve – ahol e rendelet előírja – ekként nyilvántartásba vett,
ba) sportlétesítményben üzemelő, szálláshely céljára szolgáló önálló rendeltetési részegység,
bb) szálláshely-szolgáltatásának időszakában kiegészítő vagy melléktevékenység formájában üzemeltetett hivatali, közfeladatot ellátó intézmény által biztosított és az egyházi jogi személy által nem gazdasági-vállalkozási tevékenysége keretében üzemeltetett intézményi szállás.
A jegyző a szolgáltatót a hatósági nyilvántartásba felveszi, ha a kérelem megfelel az 14/A. § (1) bekezdésben foglaltaknak.
A szolgáltató nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatást a nyilvántartásba vételi kérelem benyújtásának napjától nyújthat.
Üdülő, gyermek- és ifjúsági tábor, turistaház, kulcsosház, valamint pihenőház esetén a jegyző a nyilvántartásba vételről értesíti
a) a fővárosi és megyei kormányhivatalnak a népegészségügyi feladatkörében eljáró – a szálláshely szerint illetékes – járási (fővárosi kerületi) hivatalát (a továbbiakban: népegészségügyi feladatkörében eljáró járási hivatal) a közegészségügyi követelmények,
b) a szálláshely szerint illetékes tűzoltó-parancsnokságot a tűzvédelmi előírások,
c) a szálláshely szerint illetékes építésügyi hatóságot az építéshatósági követelmények,
d) külterületen vagy természetvédelmi oltalom alatt álló belterületen lévő szálláshely esetén a szálláshely szerint illetékes környezetvédelmi hatóságot a környezetvédelmi és természetvédelmi előírások,
e) külterületen vagy természetvédelmi oltalom alatt álló belterületen lévő szálláshely esetén a szálláshely szerint illetékes vízügyi hatóságot a vízügyi előírások teljesítésének ellenőrzése céljából. A hatóság az ellenőrzés eredményéről és a megtett intézkedésekről értesíti a jegyzőt.
A jegyző ellenőrzi, hogy a szolgáltatás megfelel-e a hatósági nyilvántartásban, a szolgáltató önminősítésében és a jogszabályokban foglaltaknak.
Illetékesség
A hatósági feladatokat a szálláshely fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzője látja el.
Szükséges okiratok
A kérelemhez eredetiben, vagy hitelesítésre alkalmas másolatban /az eredeti bemutatása mellett/ csatolni kell:
- – azt az okiratot, amely igazolja, hogy a szolgáltató a szolgáltatás nyújtására jogosult,
- – a szálláshely használatára való jogosultságot igazoló okiratot (így különösen: adásvételi, illetve bérleti szerződést)
- A jegyző szerzi be:
a tulajdonjogot igazoló tulajdoni lapot.
A bejelentés elektronikus úton nyújtható be:
- e-önkormányzat portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu)
- e-papíron (https://epapir.gov.hu)
- Bejelentés a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról (NÜSZ-v240201) (PDF)
Az ügyet intéző osztály
Hajdúsámsoni Polgármesteri Hivatal
Jogi és Szervezési Osztály
4251 Hajdúsámson, Szabadság tér 5.
4251 Hajdúsámson, Szabadság tér 5.
Jogi és Szervezési Osztály
E-mail: jogiiroda@hajdusamson.hu
Telefon: +36 (52) 590-590
Hétfő: 12.30 – 16.00
Kedd, szerda, péntek: 8.00 – 12.00
Csütörtökön ügyfélfogadás nincs.
Ügyintézés határideje és díja
Az általános közigazgatási rendtartás szabályairól szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: Ákr.) 41.§ és 42 §-ban meghatározottak szerint.
Az ügyintézési határidőbe nem számít be:
– az eljárás felfüggesztésének, szüneteltetésének időtartama.
Az eljárás illetékmentes.
Az alkalmazott jogszabályok
- 2016. évi CL. törvény az az általános közigazgatási rendtartásról,
- 2009. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának
- 173/2003. (X.28.) Korm. rendelet a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely szolgáltatásról
- 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
Egyéb fontos tudnivalók
A vendégszolgáltatással kapcsolatos írásbeli észrevételeinek, panaszának közlésére a szolgáltató – az alkalmi szálláshely és a nomád táborhely kivételével – köteles vásárlók könyvét rendszeresíteni.
A vásárlók könyvét a használatba vétel előtt a jegyző hitelesíti. A vásárlók könyvében – annak használatba vétele előtt – fel kell tüntetni a megnyitás időpontját.
A vásárlók könyvébe bárki betekinthet, abból az arra feljogosított hatóság a külön jogszabályban meghatározott módon és körben adatokat igényelhet.
A szolgáltatónak a vásárlók könyvét – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – az utolsó bejegyzésétől számított két évig meg kell őrizni.
Kapcsolódó dokumentumok, nyomtatványok, útmutatók, hirdetmények
- Bejelentés a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról (NÜSZ-v240201) (PDF)