SZOCIÁLIS ALAPSZOLGÁLTATÁSOK HAJDÚSÁMSONBAN A JÁRVÁNY IDEJÉN
Minden alapszolgáltatás esetében az ellátottakkal telefonon és elektronikus úton oldjuk meg a kapcsolattartást!
Telefonszámok:
- 06 52/201-343
- 06 52/201-346
E-mail:
A telefonos kapcsolattartás az alábbiak szerint valósul meg:
Hétfő: 8-16 óráig
Kedd: 8-16 óráig
Szerda: 8-16 óráig
Csütörtök: 8-16 óráig
Péntek: 8-12 óráig
Információs vonalak:
- 06 80/277 455
- 06 80/277 456
Család- és gyermekjóléti szolgáltatás
Az ügyintézéseket leginkább telefonon és elektronikusan végezzük.
Ügyfélfogadás :
A kliensek az intézményen kívül várakozzanak, NE az intézményben!
– ez jelen pillanatban sztenderd eljárásrend minden lakossági szolgáltatás esetén az állami és azon kívüli szektorokban is!
- Családlátogatásra csak indokolt esetben, súlyos veszélyeztetés felmerülés esetén kerülhet sor!
- A halasztható feladatokat (pl.: lejáró ügyiratokkal kapcsolatos ügyintézés ) elhalasztjuk!
- Az adomány fogadást-közvetítést minimálisra csökkentjük!
A hatósági ügyekben a jogszabályok és protokollok határidőket állapítanak meg, ezek a járványhelyzettől függetlenek, kormányzati intézkedés ezek eltolására még nem született. Ennek ellenére javasolt a nem létfontosságú ügyekben, hogy mérlegeljük azok kivitelezésével járó kockázatokat és annak megfelelően döntsünk.
A krízishelyzetek kezelése jelen helyzetben sem halasztható el, ezt a szolgálat munkatársainak biztosítania kell a megfelelő óvintézkedések betartása mellett!
Házi segítségnyújtás
A szolgáltatás során a tevékenységek részben a gondozott otthonában, részben kereskedelmi egységekben, gyógyszertárakban történnek, ez a fertőzés terjedésében magas kockázatúnak értékelhető!
- A gondozási tevékenységet jelenhelyzetben védőfelszerelésben (maszk, gumikesztyű) látjuk el, amelyek nélkülözhetetlenek az ellátott és a gondozónő személyi biztonsága érdekében.
- A bevásárlásokat, gyógyszerkiváltásokat, csekkbefizetéseket tömbösítve végezzük.
Jelzőrendszeres házisegítségnyújtás
- Jelzés beérkezését követően a gondozási tevékenységet védő felszerelésben (maszk, gumikesztyű) látjuk el, amelyek nélkülözhetetlenek az ellátott és a gondozónő személyi biztonsága érdekében.
Nappali ellátás
- Idősek klubjának működése az intézmény épületében teljesen felfüggesztésre került!
- Az idősek megfelelő életvitelük fenntartása érdekében biztosítjuk a bevásárlást, gyógyszerkiváltást, csekkbefizetést.
- Mentális támogatást, lelki támaszt telefonon nyújtunk!
Támogató szolgálat
A köznevelési rendszer átállásával a szállító szolgáltatás jelentős része leállt!
- A veszélyhelyzet időtartama alatt kerüljük a csoportos szállításokat.
- A személyi segítés esetén a házi segítségnyújtás esetén leírtak érvényesek védőruházatban.
Szociális étkezés
Alapszabály, hogy kerülendő a csoportos, egy légtérben nagy számú személy együttes tartózkodásával járó étkezés.
- Az étkezés biztosítása kizárólag kiszállítással történik.
- Az étel kiszállítás nem jár jelentős fertőzési kockázattal, még karanténba került személynél is lehetséges megfelelő óvintézkedések betartásával.
Falu-tanyagondnoki szolgáltatás
- a veszélyhelyzet időtartama alatt kerüljük a csoportos szállításokat!
- az idősekkel való kapcsolattartás a megfelelő óvintézkedések betartásával valósul meg (bevásárlás, gyógyszerkiváltás).
A Kormány a 40/2020. (III.11.) Korm. rendeletével az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány következményeinek elhárítása a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében Magyarország egész területére veszélyhelyzetet hirdetett ki.
Az intézmény dolgozói kívánnak hitet, türelmet, kitartást!
Vigyázzunk egymásra!