2021. szeptember 1-én az óvoda 2 szervezetté alakult át.
Vezető: | Deméné Tóth Ágnes |
Cím: | 4251 Hajdúsámson Kossuth u. 15. sz. |
Telefon: | +36 (52) 200-025 |
Honlap: | http://ovoda.hajdusamson.hu (feltöltés alatt) |
Email: | ovodatitkarsag@hajdusamson.hu |
Vezető: | Süvöltősné Terdik Katalin |
Cím: | 4251 Hajdúsámson Kossuth u. 15. sz. |
Telefon: | +36 (52) 590-406 |
Honlap: | www.eszterlancovi.hu |
Email: | eszterlancovoda@samsoniskola.hu |
Mind két óvodánál az étkezés:
Étkezés lemondás, rendelés: +36 (52) 590-009
Az Eszterlánc Óvoda bemutatása
Feltöltés alatt a 2021-es változás
Korábbi információk:
Az Eszterlánc Óvoda országos szinten is nívós, építészeti szempontból a régió egyik legmodernebb óvodája. Az intézmény a város centrumában található. A közel 1 milliárd forintból épült intézmény épülete és felszereltsége megfelel a XXI. századi modern óvodákkal szemben támasztott követelményeknek.
A több udvarrésszel ellátott, parkosított intézményünket nagy örömmel és kíváncsisággal vették birtokukba a gyerekek és a dolgozók egyaránt. A fajátékokkal felszerelt udvar kiváló lehetőséget biztosít a gyermekek mozgásának fejlesztésére, mozgásigényük kielégítésére.
Egy éve fenntartói költségvetésből sikerült kialakítani egy sószobát, amelyet prevenciós célból heti rendszerességgel látogathatnak a gyerekek.
Az intézményünk 500 gyermek befogadására alkalmas óvodakomplexum, ahol 20 csoportban folyik az oktató-nevelő munka. Minden csoport nevet választott azzal a céllal, hogy egyéni arculatot alakítson ki, és nem utolsó sorban segítséget nyújtson az intézménybe látogatóknak a tájékozódásban.
A csoportszobák otthonos környezetet biztosítanak, hangulatosak, esztétikusak, megfelelnek a nevelési programunk által meghatározott célok elérésének.
A gyermekek óvodai elhelyezése iránti kérelmek közül egyet sem kellett elutasítanunk, minden gyerek felvételre került. A fenti létszám még nem tükrözi azokat a gyerekeket, akik a nevelési év folyamán töltik be az óvodai elhelyezéshez szükséges korhatárt, illetve akik év közben szeretnék beíratni a gyereküket, így az intézményünkben a nevelési év közben is folyamatosan érkeznek a gyerekek.
Az Eszterlánc Óvodában igyekszünk olyan feltételeket, fejlesztési lehetőségeket biztosítani, amelyek kielégítik a szülők, a gyermekek és az intézményben dolgozók igényeit, illetve ahol a gyermekek személyiségének fejlődését, testi-lelki szükségleteinek kielégítését maximálisan biztosítani tudjuk.
Az óvoda dolgozóinak szakmai ellátottsága 100 százalékos, jelenlegi létszámunk 90 fő.
Alkalmazottak szakfeladatonkénti és munkakörönkénti kimutatása
851011 – Óvodai nevelés | ||
Pedagógus munkakörben foglalkoztatottak | ||
1. | Óvodavezető | 1 fő |
2. | Óvodavezető-helyettes | 2 fő |
3. | Óvodapedagógus | 38 fő |
4. | Logopédus | 1 fő |
5. | Fejlesztő pedagógus | 1 fő |
6. | Pedagógiai asszisztens | 6 fő |
Összesen: | 49 fő | |
Nem pedagógus munkakörben foglalkoztattak | ||
1. | Óvodatitkár | 1 fő |
2. | Pénzügyi-gazdasági ügyintéző | 1 fő |
3. | Eljáró-ügyintéző | 1 fő |
4. | Dajka | 20 fő |
5. | Takarító | 2 fő |
6. | Mosó- vasalónő | 2 fő |
7. | Karbantartó, udvaros | 3 fő |
Összesen: | 30 fő | |
562912 – Intézményi étkeztetés | ||
1. | Élelmezésvezető | 1 fő |
2. | Raktáros | 1 fő |
3. | Szakács | 2 fő |
4. | Konyhai kisegítő | 7 fő |
Összesen: | 11 fő |
Minden dolgozóra jellemző a gyermekszeretet, a tapintat, az empátia, a humanizmus és a bizalom. Mindenkiben jelen van az önművelésre, szaktudás fejlesztésére való igény. Az intézmény valamennyi dolgozója, a munkakörének megfelelő iskolai végzettséggel rendelkezik. Az óvoda nevelő munkájában, az óvodapedagógus mellett, a teljes alkalmazotti állomány modellként szolgál a gyermekek számára.
A gyerekek összetételét, képességét vizsgálva az általános képességgel rendelkezők alkotják a többséget, de jelen vannak a kiemelkedő képességűek, valamint valamely részképesség hiányával, lemaradással küzdő gyermekek is. A fenti tényekből következik, hogy pedagógiai munkánkban azonos erősséggel hat a tehetséggondozás, fejlesztés, felzárkóztatás, valamint a szociális hátrányok leküzdése.
A szabadidő szervezésére, a tehetséges gyerekek fejlesztésére a következő tevékenységeket biztosítjuk
Az óvodában a gyermekek fejlesztésével október 1-től logopédusok és fejlesztő pedagógusok foglalkoznak, illetve gyógypedagógusi feladatok ellátását is biztosítjuk.
Óvodánkban kiemelt figyelmet fordítunk a hátrányos helyzetű gyermekek nevelésére, az óvodai közösségbe való integrálásukra
Az óvoda legfontosabb dokumentuma a Pedagógiai Program, hiszen ebben fogalmazzuk meg azokat az értékeket, célokat, feladatokat, amelyek a mindennapi nevelési tevékenységeink irányát meghatározzák. A programunk bevezetésre óta, az idők folyamán a mindennapok gyakorlatában bizonyította működőképességét, nevelőtestületünk tagjai azonosultak a program szellemiségével. Összhangban a közoktatási törvényekkel figyelembe vettük az:
- Országos Óvodai Alapprogram irányelveit,
- a Tevékenységközpontú Óvodai Nevelési Program szellemiségét,
- a helyi sajátosságokat.
Célunk, hogy derűs, elfogadó légkörben, élménygazdag környezetben, változatos tevékenységek biztosításával, a fejlesztést szolgáló sokféle hatás összehangolásával, korszerű szemlélettel, a gyermeki személyiség kibontakoztatása, pozitív irányú fejlesztése.
Óvodánkban 1997-ben alakult meg a Hajdúsámsoni Óvodásokért Alapítványt, melynek célja az óvodai játékok, eszközök bővítése és az óvodai élet tartalmasabbá tétele. A nyár folyamán a fenti forrásból udvari árnyékolók, játékeszközök (focikapu, kosárlabda palánk) kerültek beszerzésre. Az ősz folyamán további fásítást, parkosítást szervezünk a szülők segítségével.
A szó legszorosabb értelmében napi kapcsolatban vagyunk az óvodás gyermekek szüleivel. Az óvodai nevelés a családi nevelésre épül, azt kiegészítve szolgálja a gyermekek fejlődését.
A szülőkkel való kapcsolattartás formái az óvoda rendezvényei, hagyományos ünnepei. Az elmúlt évek tapasztalatai mutatják, hogy a szülők többsége aktivizálható, segítőkész az óvoda és a gyermekek fejlődése érdekében.
Szeptemberben a törvényi előírásoknak megfelelően az Óvodaszék újjá szerveződött, és a Szülői szervezet is megtartotta alakuló ülését.
Az óvodába érkezést megelőző és az óvodai éveket követő intézményekkel való kapcsolattartást – az egymásra épülő nevelés megvalósítását, az egyik intézményből a másikba való átmenet megkönnyítése érdekében – fontosnak tartjuk.
Olyan tartalmas kapcsolat kialakítására törekszünk, mely a kölcsönös érdeklődés révén lehetővé teszi egymás munkájának, céljainak megismerését, megértését, a szakmai kompetencia elismerésén alapuló együttműködést.
Letölthető dokumentumok: