LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ
A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében az elektronikus ügyintézés igénybevétele javasolt
A kormány az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében – a 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletben – 2020. március 11-én 15 órától Magyarország egész területére veszélyhelyzetet hirdetett ki.
Tekintettel a veszélyhelyzet elrendelésére, valamint a járvány terjedésének megakadályozása érdekében arra kérjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a hivatalok ügyfélszolgálatain személyes ügyintézésre csak halaszthatatlan esetben jelenjenek meg. A leggyakoribb ügykörök online is intézhetőek, kérelmek a hatósági ügyekben elektronikusan is benyújthatóak. Az ügyfélszolgálatokon történő személyes megjelenés elkerülésével a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a 2020. március 12. napját követően lejáró, a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg nincs szükség, azokat továbbra is használhatják (a magyar állampolgárral azonos megítélés alá esik azon EGT-állampolgár, aki állandó tartózkodásra jogosult, és ezt a jogát állandó tartózkodási kártyával igazolja).
Hajdúsámsoni Polgármesteri Hivatal